Skip to main content Skip to search
20 Sep 2012
20 min 44 sec
Video Overview
Creators: 
Unknown

An interview with Tibetan social entrepreneur Pema Dorje about his life and work. Filmed in Gyeltang in the summer of 2011 as part of the UVa Tibetan Education to Employment Initiative.

བཅར་འདྲི་ནི་བོད་ཀྱི་ཚོང་པ་གྲགས་ཆེན་པདྨ་རྡོ་རྗེ་ཀྱི་མི་ཚེའི་སྐོར་གླེང་བ་སྟེ། ཁོང་ཉིད་ཀྱི་ཕུལ་བྱུང་གི་ཚོང་ལས་གཉེར་སྟངས་དང་མང་ཚོགས་ལ་སློབ་སྲོལ་གྱི་ཐད་ནས་མཐུན་རྐྱེན་བསྐྲུན་ཚུལ་སོགས་གླེང་འདུག བརྙན་འདི་ནི ༢༠༡༡ ལོར་རྒྱལ་ཐང་ནས་ཕབས་པ།

Transcript search
No results found for this search
0 of 0
  • Pema Dorjee
    >>པདྨ་རྡོ་རྗེ།:རྗེས་ནས་ཅ་ལག་སོ་མ་ཡོང་ཐེངས་རེར་སྦྱིན་བདག་གིས་ང་ལ་བརྡ་རྒྱག་ངོས།/
    Afterward, this person informed me every time when he had new inventory./
    >>白玛多吉:然后呢,之后这个老板每次来新货的时候都会通知我。/
  • >>འགྲོ་ཐེངས་རེ་ལ་ངས་ཅ་ལག་ཉོས།/
    >>I bought things every time./
    >>每次我去我都会买。/
  • >>རྗེས་ནས་ངས་ཕལ་ཆེར་བརྒྱ་དང་ལྔ་བཅུ་དྲུག་ཅུ་ཙམ་ཉོས།/
    >>After [that first purchase] I bought about 150-160 items,/
    >>后来我差不多买到了一百五六十件,/
  • >>ལྷ་སའི་ཅ་ལག་རྙིང་བ་དང་སྒོ་དང་སྒམ་རྙིང་བ།/
    >>Old furniture, old door panels, old entrances./
    >>就是西藏的老家具,老门板,老玄关。/
  • >>ལོ་དེར་མགྲོན་ཁང་ལས་པའང་།/
    >>Actually I began the hotel that year,/
    >>那么,其实当年做酒店,/
  • >>ངས་ཅ་ལག་འདི་དག་གང་ལ་འཇོག་བསམ་ནས།/
    >>[Thinking,] Where should I put these?/
    >>也是处于,哎呀,我把这些放哪里?/
  • >>ང་ལ་ཅ་ལག་འདི་དག་འཇོག་སའི་གནས་ཤིག་དགོས།/
    >>I have to have a place to put them./
    >>我得有一个地方放这些东西啊。/
  • >>དེ་བས་མགྲོན་ཁང་ལས་དོན་གྱི་རྒྱུ་མཚན་གཅིག་ནི།/
    >>So, one of the reasons for making this hotel was,/
    >>所以呢,做酒店呢,其中的一个原因也是,/
  • >>ངས་ཅ་ལག་འདི་དག་འཇོག་སའི་གནས་འོས་མཚམས་ཤིག་བཙལ་དགོས།/
    >>I had to find a suitable place to keep these items./
    >>我要找到一个,唉,合适放我家居的地方。/
  • >>འདི་ལྟར།/
    >>Like this./
    >>是这样的。/
  • >>དེ་ནས་མགྲོན་ཁང་ལས་རྗེས་ད་དུང་ལས་ཐུབ།/
    >>After I started the hotel, I felt brave enough to do more./
    >>那当然做完酒店以后就更敢做了嘛。/
  • >>ཉིས་སྟོང་གཅིག་གཉིས་གསུམ་བཅས་ཀྱི་ལོར།/
    >>In 2001, 2002, 2003,/
    >>2001年,2002年,2003年,/
  • >>ཉིས་སྟོང་གསུམ་གྱི་ལོར་ད་དུང་ཉོ་ཐུབ་པ་འདྲ།/
    >>Probably it could be bought until 2003./
    >>可能是直到2003年还能买到。/
  • >>ཉིས་སྟོང་བཞི་ཡི་ལོར་ཉུང་བ་རེད།/
    >>Less so in 2004./
    >>2004年就少了。/
  • >>ཉིས་སྟོང་དྲུག་དང་བདུན་གྱི་ལོར་དངོས་པོ་འདི་དང་ཕལ་ཆེར་མེད་པ་འདྲ།/
    >>It has been nearly gone since 2006 or 2007./
    >>2006年2007年这个东西就几乎没有了,/
  • >>བཙལ་ནས་མི་རྙེད།/
    >>Cannot find [such things] any more,/
    >>再也找不到了,/
  • >>ཉོ་མི་ཐུབ།/
    >>Cannot buy them any more./
    >>再也买不到了。/
  • Interviewer 访问者
    >>བཅར་འདྲི་མཁན།:ཅ་ལག་བཙོང་མཁན་སུ་རེད།/
    Who was selling the furniture?/
    卖家具的是什么人?/
  • Pema Dorjee 白玛多吉
    >>པདྨ་རྡོ་རྗེ།:བཙོང་མཁན་ཧེ་ཧེ་རིགས་རེད།/
    Muslims were selling it./
    卖那些的是回族。/
  • >>ཚང་མ་ལྷ་ས་ནས་ཉོས་ནས་ཡོང་བ་རེད།/
    >>All were collected from Lhasa,/
    >>都是在拉萨那一带收购的,/
  • >>ཧེ་ཧེ་དེ་ཚོས་ལྷ་ས་ནས་ཉོས་ཏེ་མར་ཁྱེར་ཡོང་བ་རེད།/
    >>Those Muslims bought them in Lhasa and transported them down./
    >>那些回族人在拉萨收购后拿下去的。/
  • >>རྗེས་ནས་གླིང་ག་ཟེར་བ་འདི།/
    >>Afterward, this Linka,/
    >>然后呢,后来这个林卡呢,/
  • >>ངའི་དྲན་ཚུལ་ནི་གླིང་ག་ཟེར་བ་འདི་ཅི་འདྲ་ཞིག་ཏུ་གཏོང་ཟེར་ན།/
    >>What I thought was to make Lingka as.../
    >>我想的就是,我的希望把林卡做成一个,/
  • >>ཅི་ལྟར་བཤད་ན་འགྲིག་ཟེར་ན།/
    >>How should [I] say it?/
    >>应该怎么说呢?/
  • >>བོད་ཀྱི་རིག་གནས་ཕྱིར་མངོན་ཐུབ་པ།/
    >>[Lingka] can show Tibetan culture,/
    >>比较恰当地表达出藏族文化的,/
  • >>ལྷག་པར་དུ་བོད་ཀྱི་འཛུགས་སྐྲུན་རིག་གནས་དང་སྡོད་གནས་རིག་གནས་མཚོན་ཐུབ་པ།/
    >>Especially Tibetan domestic architecture and culture./
    >>特别是藏族建筑文化和居住文化的一个实地的东西。/
  • >>རྒྱུ་མཚན་ནི་ངས་བསམ་ན་བོད་ཀྱི་རིག་གནས་ལ།/
    >>Because I considered Tibetan culture as [in flux]/
    >>因为我觉得其实藏族文化呢,/
  • >>གནས་དོན་མང་པོ་ཞིག་བྱུང་འདུག/
    >>Many changes had happened./
    >>发生了很多问题。/
  • >>ལྷག་པར་དུ་དུས་ཉི་ཤུ་བའི་ལོ་རབས་བརྒྱད་ཅུ་ནས་བཟུང་སྟེ།/
    >>Especially since the 1980s,/
    >>特别是二十世纪的八十年代开始,/
  • >>མི་རྣམས་ལ་འདིའི་ཕྱོགས་ཀྱི་ནུས་པ་ལྡན།/
    >>People started having the ability,/
    >>人们开始有了力量,/
  • >>ཁང་པ་གསར་བ་ལས་མགོ་བརྩམས་པའི་ནུས་པ་ལྡན།/
    >>The capability to build many new houses,/
    >>有了能力开始新盖很多新的房子,/
  • >>དགོན་པ་གསར་བ།/
    >>new monasteries./
    >>新的寺院。/
  • >>ཡིན་ཡང་ཁང་པ་གསར་བ་དང་དགོན་པ་གསར་བ་ལས་སྟངས་ནི།/
    >>But, the method for building the new houses and monasteries,/
    >>可是呢,新的房子和新的寺院的盖得方法,/
  • >>ཅ་ལག་གི་སྟེང་ལ་རི་མོ་སྣ་མ་སྣ་ཚོགས་འབྲི་བ།/
    >>[The interior] drawings, furniture, all kinds of things,/
    >>彩绘的方法,家居,和各种各样的东西,/
  • >>སྲོལ་རྒྱུན་དང་འབྲེལ་མི་ཐུབ།/
    >>could not be connected to tradition./
    >>都更传统已经接不上。/
  • >>འབྲེལ་མི་ཐུབ་པའི་རྒྱུ་མཚན་ཅི་རེད་ཟེར་ན།/
    >>What was the reason for it not to be connected,/
    >>接不上的原因是什么呢,/
  • >>མི་རྣམས་ཀྱིས་མཛེས་པ་ལ་བཟུང་བའི་ལྟ་ཚུལ་ལ་འགྱུར་བ་བྱུང་།/
    >>[Is that] people's ideas about beauty were changed,/
    >>人们对美的看法改变了,/
  • >>འགྱུར་བ་བྱུང་བ་མ་ཟད།/
    >>They were not only changed,/
    >>其实不光是改变了,/
  • >>མི་རྣམས་ཀྱིས་མཛེས་པ་ལ་ངོས་འཛིན་བྱེད་པའི་ནུས་པ་དམའ་རུ་སོང་།/
    >>but people's ability to recognize beauty was decreased./
    >>人们认识美的能力降低了。/
  • >>རྒྱུ་མཚན་ཅི་རེད་ཟེར་ན།/
    >>What the reason was [is],/
    >>因为什么呢,/
  • >>རྒྱུ་མཚན་ནི་བར་ལ་ཡོད་པའི་རིག་གནས་ཤིག/
    >>because there was a middle culture,/
    >>因为有一个中间的文化,/
  • >>ཅི་ལྟར་བཤད་ན་འགྲིག་གམ།/
    >>...How should I say that.../
    >>应该怎么说呢,/
  • >>རིག་གནས་བརྒྱུད་སྤེལ་གྱི་རིམ་པ་ཞིག/
    >>There was a generation cut from tradition./
    >>是文化传承的一个断层。/
  • >>ཁྱེད་ཀྱིས་ཤེས་སམ།/
    >>You know?/
    >>你知道吗?/
  • >>ལོ་རབས་ལྔ་བཅུ་ནས་བཟུང་སྟེ།/
    >>Since the 1950s,/
    >>就是五十年代开始,/
  • >>ལྷག་པར་དུ་ལོ་རབས་དྲུག་ཅུ་ལ་ཐོན་དུས།/
    >>Especially since the early 1960s,/
    >>特别到了六十年代初期,/
  • >>ལོ་རབས་བདུན་ཅུའི་བར་དུ།/
    >>until the 1970s,/
    >>一直到七十年代,/
  • >>ཕལ་ཆེར་ལོ་བཅུ་ཁ་ཉི་ཤུའི་རིང་ལ།/
    >>for about ten to twenty years,/
    >>大概十几年二十年的时间,/
  • >>རིག་གནས་སྐོར་ལ་ལས་ཀ་བྱེད་མཁན་རྣམས་མེད་པའམ་དེའི་སྐོར་ལ་ལས་ཀ་མི་བྱེད།/
    >>the people who worked on culture didn't exist or were no longer working./
    >>做文化的人不在或者没有做文化./
  • >>རི་མོ་འབྲི་མཁན་རྣམས་ཀྱི་རི་མོ་མི་འབྲི།/
    >>Painters didn't paint any more,/
    >>彩绘的人已经不绘了,/
  • >>ཐང་ཀ་འབྲི་མཁན་རྣམས་ཀྱིས་ཐང་ཀ་མི་འབྲི།/
    >>Thangka line artists didn't draw thangkas any more./
    >>画唐卡的人不画了。/
  • >>སྲོལ་རྒྱུན་ལག་ཤེས་ལས་མཁན་རྣམས་ཀྱིས་དེ་མི་ལས།/
    >>People who did other traditional handicrafts didn't do them any more./
    >>做很多传统工艺的人不做了。/
  • >>ཚང་མ་ཞིང་འདེབས་པར་བུད་སོང་བའམ།/
    >>All were probably [assigned to] farm [work]./
    >>大家都可能是种田去了。/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say?
    >>你说呢?/
  • >>དེ་ནས་ལོ་ཉི་ཤུའི་རྗེས་སུ།/
    >>Then, after twenty years,/
    >>然后呢,二十年以后,/
  • >>མི་རྣམས་ཀྱིས་སླར་ཡང་འདི་དག་ལས་སྐབས།/
    >>when people came back and work on [these things] again,/
    >>人们再回来做的时候呢,/
  • >>ལ་ལ་ལོ་ན་རྒས་སོང་།/
    >>some were already elderly./
    >>有些年级已经太大了。/
  • >>ལོ་ཆུང་རྣམས།/
    >>Young people,/
    >>年轻人,/
  • >>སྐབས་དེའི་ལོ་ཉི་ཤུ་དང་སུམ་ཅུའི་ནང་གི་མི་རྣམས་ཀྱིས་འདི་དག་དང་འབྲེལ་འདྲིས་བྱས་མ་མྱོང་།/
    >>young people who were in their twenties or thirties had never touched these things./
    >>那个时候二三十岁的年轻人他从来没有接触过这样的东西。/
  • >>དེ་བས་འགྱུར་བ་མང་པོ་ཞིག་འགྱུར་བ་ལེགས་པོ་མ་རེད།/
    >>So, many changes were not good changes./
    >>所以呢,就是有很多变化都不是好的变化。/
  • >>འགྱུར་བ་མི་ལེགས་པ་རེད།/
    >>They were bad changes./
    >>是不好的变化。/
  • >>དཔེ་ཞིག་བཞག་ན།/
    >>For example,/
    >>你比如说,/
  • >>ཁང་པའི་ཀ་བ་ཧ་ཅང་ཆེ་བ།/
    >>house pillars were very large,/
    >>房子盖得柱子很大,/
  • >>ཁང་པ་ཧ་ཅང་ཆེ་བ།/
    >>houses were big,/
    >>房子很大。/
  • >>རི་མོ་བས་བྲིས་པའི་རི་མོ་གང་བྱུང་དུ་བྲིས་འདུག་པ།/
    >>with drawings everywhere./
    >>彩绘画得到处都是花里胡哨的。/
  • >>གྱང་ངོས་ཧྲིལ་བོར་རོ་མོ་བརྐོ་བའམ་རི་མོ་འབྲི་བ།/
    >>Sculptures and drawings on all the walls./
    >>整个墙面雕刻,然后画啊。/
  • >>མི་འདུག་ས་ཞིག་མ་རེད།/
    >>Not a place for living./
    >>不是一个人住的地方。/
  • >>འདི་དག་ནི་མི་རིགས་འདིའི་རིག་གནས་མ་རེད།/
    >>This is not this ethnic group's culture,/
    >>这个不是这个民族的文化,/
  • >>འདི་དག་ནི་རིག་གནས་མེད་པའི་མི་ཡིས་བཟོས་པའི་རིག་གནས་ཞེས་པ་དེ་རེད།/
    >>Actually this is so-called culture that was made by cultureless people./
    >>实际上这是没有文化的人做出来的所谓的文化。/
  • >>དེ་བས་ངས་གླིང་ག་ཟེར་བ་འདི།/
    >>What I wanted for Lingka,/
    >>那么我想林卡呢,/
  • >>ཐོག་མར་ངས་ཉར་བསམ་པ་ནི།/
    >>Firstly, I would like to preserve something,/
    >>首先我想是尽量的能保存住一些,/
  • >>མི་རིགས་འདིའི་སྲོལ་རྒྱུན་གྱི་བཟོ་རྩལ་ལས་ཅུང་ངོ་མཚར་བའི་དངོས་པོ།/
    >>Some of the brilliance of this group's traditional technical skills./
    >>这个民族的传统的工艺里一些比较精彩的东西。/
  • >>ད་དུང་ངས་རང་གི་ནུས་ཚོད་དང་བསྟུན་ནས་མཚོན་འདོད་པ་ནི།/
    >>In addition, I wanted to express something about [their] capabilities,/
    >>另外呢,我也想尽我自己的能力表达出一个,/
  • >>རིག་གནས་འདི་ནི་དོན་དངོས་སུ་ཅི་འདྲ་ཞིག་ཡིན་པ།/
    >>and what exactly this culture was./
    >>唉,这个文化究竟是什么样的。/
  • >>མི་རིགས་འདིའི་སྡོད་ཁང་གི་རིག་གནས་དོན་དངོས་སུ་ཅི་འདྲ་ཞིག་ཡིན་པ།/
    >>What was this ethnic group's habitation culture?/
    >>这个民族的居住文化应该是什么样的一种?/
  • >>ངའི་རེ་བ་ནི་སླར་གསོ་བྱེད་པ་དང་ཡང་ན་རིག་གནས་དེ་མངོན་རྒྱུ་དེ་ཡིན།/
    >>I wanted to present it as original or expressing something./
    >>我希望能得到一种还原或者表达。/
  • >>གླིང་ག་ནི་༢༠༠༨་ལོ་ནས་ངས་ལོ་ངོ་བཞི་བེད་སྤྱོད་བྱས་ཏེ།/
    >>Since 2008, I spent four years on Lingka,/
    >>好,林卡呢,我大概是两千零八年,我用了四年多,/
  • >>ཕལ་ཆེར་ལོ་ལྔ་ཡི་རིང་ལ་གླིང་ག་ལས།/
    >>Spent nearly five years to make Lingka./
    >>将近五年的时间来做林卡。/
  • >>རྒྱུ་མཚན་ནི་འདི་དག་དངོས་གནས་དོན་དག་རྙོག་དྲ་ཅན་རེད།/
    >>These were troublesome [times]./
    >>因为这些是很麻烦的事情。/
  • >>ལས་ཚར་སོང།/
    >>Completed./
    >>做完啦。/
  • >>དེ་རྗེས་༢༠༠༧ལོ་ནས་བཟུང་།/
    >>After that, since 2007,/
    >>然后呢,两千零七年开始,/
  • >>ངས་ཡང་པིན་ཙུ་ལིན་དང་མེས་མི། བདེ་ཆེན། ཚི་གྲོལ། ཐ་ཁྲིན་བཅས་སུ།/
    >>Again in Benzilan, Meili, Dechen, Tsedrol, and Tacheng,/
    >>我又在奔子栏,在梅里,在德钦,在茨中,在塔城,/
  • >>ཡང་བཞི་ལས་པ་ཡིན།/
    >>[I] made four others,/
    >>又做了四个,/
  • >>འདིའི་བརྒྱུད་རིམ་གྱི་ཁྲོད་དུ་ང་ལ་ཡང་གནད་དོན་འགའ་ཞིག་འདུག/
    >>I had some problems in this process, too./
    >>这个过程里边我也有一些问题,/
  • >>དཔེར་ན། གལ་ཏེ་ང་ལ་མཉམ་འབྲེལ་བྱེད་རོགས་མེད་ཚེ་ངས་འདི་དག་སྒྲུབ་མི་ཐུབ།/
    >>For example, I could not make all of these without a partner./
    >>比如说,我如果没有合伙人的话,我做不了这些事情。/
  • >>རྒྱུ་མཚན་ནི་ང་ལ་འདི་ལས་སྤྱད་ཀྱི་སྒོར་མོ་དེ་འདྲ་མང་པོ་མེད།/
    >>Because I didn't have enough money to make all of them./
    >>因为我没有那么多钱来做这样的事情。/
  • >>དེ་ནས་ང་རང་གི་མགྲོན་ཁང་ཆེས་ཐོག་མ་དེ།/
    >>My first little hotel,/
    >>然后呢,我最早的那个小小的酒店,/
  • >>༢༠༠༡ལོར་ང་རང་ཉིད་གཅིག་པུས་ལས་པ་ཡིན།/
    >>I did it alone in 2001./
    >>2001年做得时候我自己一个人做的,/
  • >>རང་ཉིད་ལ་ཅུང་ཙམ་ཡོད་པའི་སྒོར་མོ་དེ་དང་དངུལ་ཁང་ནས་བླངས་པའི་བུ་ལོན་གཉིས་ཀྱིས་ལས་པ་ཡིན།/
    >>I did it alone with my own money and a loan from the bank./
    >>自己的一点点钱,加上拿了银行贷款自己做的。/
  • >>དེ་ནས་༢༠༠༢ལོར་ང་རང་མཉམ་འབྲེལ་བྱེད་ས་ཞིག་ལ་ཐུག་བྱུང་།/
    >>Afterwards, I met my business partner in 2002./
    >>然后呢,2002年的时候我碰到了合伙人,/
  • >>ཁོས་སྒོར་མོ་ཁྱེར་ནས་ཡོང་བས་ངེད་གཉིས་ཀྱིས་མཉམ་དུ་ལས།/
    >>He brought in some capital and became my partner./
    >>他拿钱进来开始变成我们两个人的。/
  • >>དེ་ནས་༢༠༠༤་ལོར།/
    >>Then, in 2004,/
    >>然后零四年的时候,/
  • >>ཡང་ང་ཚོ་མི་གསུམ་དུ་གྱུར། མགྲོན་ཁང་ཆུང་ཆུང་དེ།/
    >>[there were] three of us partnered in that small hotel.
    >>又变成我们三个人的,那个小酒店。/
  • >>༢༠༠༥་ལོ་ནས་བཟུང་ང་ཚོས་གླིང་ག་ལས་པ་ཡིན།/
    >>We began to build Lingka./
    >>零五年我们开始做林卡,/
  • >>ང་ཚོ་མི་གསུམ་གྱི་མཉམ་དུ་གླིང་ག་ལས་པ་ཡིན།/
    >>The three of us made Lingka together./
    >>我们三个人一起做林卡。/
  • >>༢༠༠༧་ལོར་ང་ཚོ་མཉམ་འབྲེལ་བྱེད་རོགས་མི་བཞི་འདུས།/
    >>We became four in 2007./
    >>到零七年的时候合伙人就变成了四个人。/
  • >>ང་ཚོས་དེའི་རྗེས་ཀྱི་མགྲོན་ཁང་རྣམས་ལས་པ་ཡིན།/
    >>We made our other hotels./
    >>我们又往下做下面的酒店。/
  • >>༢༠༠༧་ལོར་ཡོང་བའི་མཉམ་འབྲེལ་བྱེད་རོགས་འདི་ནི། ཁོ་ནི་ཉེན་འགན་དང་ལེན་གྱི་མ་རྩ་འཇོག་མཁན་ཞིག་རེད།/
    >>The person who came on board in 2007 was a successful venture capitalist.
    >>那零七年来合作的这个人,他是做风险投资很厉害的一个人。/
  • >>ཧ་ཅང་ངར་བ་ཞིག་རེད།/
    >>A great one./
    >>就是很厉害的一个。/
  • >>དེ་ནས་ཁོ་ཚོའི་བཀོད་པ་ནི་ཅི་རེད་ཟེར་ན་དཔེ་ཞིག་བཞག་ཚེ། ལས་གཞི་ཐག་གཅོད་བྱས་ཚེ་དེ་ལ་མ་རྩ་འཇོག་མགོ་བརྩམས།/
    >>Their method is to decide on a project and then invest in it./
    >>然后呢,他们的方法就是比如说,看准了一个项目就开始投资。/
  • >>མ་རྩ་བཞག་རྗེས་ལས་གཞི་དེ་ལེགས་པོར་སྒྲུབ།/
    >>They tend to do great after investing./
    >>投资了以后呢,把这个项目做得很好。/
  • >>ཚོགས་རྟགས་ལེགས་པོ་ཞིག་ཏུ་བཏང་། དེ་ནས་ཕལ་ཆེར་ཚོང་རར་བཀྲམ།/
    >>[They] build a great brand, then launch it./
    >>做出一个很好的品牌,然后可能就上市。/
  • >>དེ་ནས་ཁོ་ཚོས་ཀྱང་ལས་གཞི་འདིའི་མཇུག་རྫོགས་སོང་བསམ།/
    >>Then they probably would think it is finished./
    >>然后他们也觉得这个项目就结束了。/
  • >>དེ་ལྟར་ཁོ་ཚོའི་སྔོན་ཆད་ཀྱི་བྱ་བ་སྒྲུབ་སྟངས་དེ་འདྲ་རེད།/
    >>So, their previous method of [investing] was like this./
    >>所以呢,他们以前做事的方式也是这样的。/
  • >>དེ་ལྟར་ཁོ་བོས་ངས་མགྲོན་ཁང་ཆུང་ཆུང་འདི་ལས་རྒྱུ་འདི་བློར་བབས་ནས།/
    >>He liked the opportunity of partnering on a hotel,/
    >>那么他看重我这个要做小酒店的这个机会,/
  • >>ཁོས་འདི་ནི་གོ་སྐབས་ཧ་ཅང་ལེགས་པོ་རེད་བསམ་པས་ང་ལ་མཉམ་འབྲེལ་བྱེད་བསམ།/
    >>I thought it was a great opportunity, he wanted to cooperate with me./
    >>他觉得这是很好的机会,他要跟我合作。/
  • >>ཡིན་ཡང་མཉམ་འབྲེལ་བྱས་ན་ཁོ་ལ་ཆ་རྐྱེན་ཡོད།/
    >>But he had criteria for cooperation./
    >>但是,合作他会有条件。/
  • >>དང་ཐོག་ཁ་བརྡ་བྱས་པའི་ཆ་རྐྱེན་ཅི་རེད་ཟེར་ན།/
    >>What did he write as criteria?/
    >>他写出最初谈出来的条件是什么呢?/
  • >>ཁོས་བཤད་པ་ནི་པིན་ཙུ་ལིན་ཡིན་རུང་།/
    >>He said no matter; in Bengzilin,/
    >>他说,我们一个是奔子栏也好,/
  • >>མེ་ལི་ཡིན་ན་ཡང་ན་གང་ཡིན་རུང་ས་ཉོ་མི་ཉན།/
    >>in Meili, or wherever, we couldn't buy land./
    >>梅里也好,哪里也好不能买地。/
  • >>ས་མི་ཉོ།/
    >>Could not buy land./
    >>不能买地。/
  • >>ས་གླ་རྒྱུ་དེ་ཡིན།/
    >>[We] could only rent the land./
    >>只能把地租下来。/
  • >>ཁང་བ་ལས་ནའང་ཡུན་རིང་དུ་གནས་རྒྱུའི་ཁང་བ་མི་ལས།/
    >>We couldn't build permanent houses./
    >>盖房子呢,不能盖永久性的房子。/
  • >>ཁ་ན་ཏ་ལས་ཚུར་ལ། ཤིང་གི་ཁང་བ་དེ་འདྲ།/
    >>We wanted to bring a [type of ] wooden house from Canada,/
    >>我们宁可从加拿大,把木头的那个房子/
  • >>ཉིས་བརྩེགས་ཅན་གྱི་ཁང་བ་དེ་འདྲ་ཆ་ཚང་ཚུར་ཁྱེར་ཡོང་ནས།/
    >>and transport that type of two floor house to China/
    >>二层式的房子全部拉过来,/
  • >>ཚུར་ཀྲུང་གོ་ལ་ཁྱེར་ཡོང་རྗེས་དེ་སྒྲིག་པས་ཆོག/
    >>and assemble them after arrival in China./
    >>拉到中国后装起来都行。/
  • >>རྒྱུ་མཚན་ནི་དེ་འདྲ་བྱས་ནས་ཧ་ཅང་མགྱོགས། དེ་འདྲ་ཡིན་ན་མ་རྩ་ཡང་ཅུང་དམའ་ན་ཐང་།/
    >>Because [this way] is fast, it would probably be cheaper./
    >>因为那样很快,可能成本也稍微第一点。/
  • >>དེ་ནས་མཐའ་མཇུག་ང་ཚོར་དགོས་པ་ནི་ཚོང་རྟགས་ཤིག་རེད། མགྱོགས་པོར་ག་ས་གང་དུ་མང་པོ་ལས།/
    >>Then we need a brand as we expand everywhere. Build it everywhere./
    >>然后呢,我们最后要得是这样一个品牌。跨跨跨跨,到处去做/
  • >>ཡིན་ཡང་ངས་ཁོ་ལ་ངས་འདི་འདྲ་ལས་མི་ཉན་ཞེས་བཤད་པ་ཡིན།/
    >>But I told him I could not do this kind of thing./
    >>但是呢,我更他说我不能做这样的事情。/
  • >>ངས་ཅིའི་ཕྱིར་དོན་དག་འདི་འདྲ་ལས་མི་ཉན་ཟེར་ན།/
    >>Why couldn't I do it?/
    >>我为什么不能做这样的事情?/
  • >>དོན་དངོས་སུ་དེ་ནི་རིག་གནས་ཀྱི་འགན་འཁྲི་ཞིག་ཡིན།/
    >>Actually, it was cultural obligation./
    >>其实也是一个文化义务。/
  • >>གལ་ཏེ་པིན་ཙུ་ལིན་དང་བདེ་ཆེན་གྱི་སྡེ་བའི་ནང་དུ། ཁ་ན་ཏ་ཡི་ཉིས་བརྩེགས་ཅན་གྱི་ཁང་བ་དེ་ལས་ན།/
    >>If we built that two-story Canadian-style house in the villages of Bengzilin and Dechen,/
    >>就是,我如果说在奔子栏,在德钦的村庄里面,把那个加拿大的二层式的房子盖进去,/
  • >>པིན་ཙུ་ལིན་དང་བདེ་ཆེན་གྱི་མིའི་སེམས་སུ།/
    >>local people would probably think,/
    >>那可能奔子栏的人,德钦的人也会觉得,/
  • >>ཁང་བ་འདི་ཇི་འདྲའི་ལས་སླ་བ་ཞིག་རེད་ཨང་ཞེས།/
    >>"How come this house is built so easily?/
    >>这个房子怎么那么容易盖起来啦?/
  • >>ཁང་བ་འདིའི་ནང་དུ་བསྡད་ནའང་འདུག་བདེ་བ་རེད། ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>This house is good for living, what do you think?"/
    >>这个房子住还挺好住的,你说呢?/
  • >>དེ་བས་རིམ་བཞིན་ཁོ་ཚོས་ཀྱང་དེ་ལྟར་ཁང་བ་ལས་ན་ཐང་། ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>Gradually, perhaps they would also build the same buildings, what do you say?/
    >>可能慢慢的他们也就要这样盖房子了,你说呢?/
  • >>ལོ་ཉི་ཤུ་དང་སུམ་ཅུའི་རྗེས་སུ་འགྱུར་སྲིད་པ་ནི།/
    >>Probably after twenty or thirty years,/
    >>可能二十年以后,三十年以后,/
  • >>བདེ་ཆེན་གྱི་ཞིང་གྲོང་གི་ཁང་བ་ཚང་མ་ཁ་ན་ཏ་ཡི་ཁང་བ་ཉིས་བརྩེགས་ཅན་དེ་འདྲ་ཡིན་ན་ཐང་།/
    >>wow, all the village houses in Dechen would be two story Canadian houses./
    >>哇,德钦农村里的房子都是加拿大的二层式的房子了。/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say?/
    >>你说呢?/
  • >>གལ་ཏེ་འདི་འདྲ་ཡིན་ཚེ་ངས་བསམ་ན། ང་ནི་ནག་ཉེས་གཏེ་བོ་ཞིག་རེད།/
    >>If this happened, I think I would be at fault./
    >>那我觉得如果是这样的话呢,我觉得我就是一个罪魁祸首。/
  • >>རྒྱུ་མཚན་ནི་ཉུང་མཐའ་ཡང་རིག་གནས་དེ་ཁ་ཕྱོགས་མི་ལེགས་པ་ཞིག་ལ་ཁྲིད་སོང་།/
    >>Because then [local] culture would be negatively impacted./
    >>因为把文化引导向了一个至少不太好的一个方向。/
  • >>དེ་བས་ངས་དེ་ལྟར་ལས་མི་ཉན་ཞེས་བཤད་པ་ཡིན།/
    >>So, I said I cannot do this./
    >>所以我说不能这样做。/
  • >>ངས་དོན་དག་འདི་ལས་ཚེ་ངེས་པར་དུ་རྒྱུན་རིང་བོར་རྟག་པའི་ཁང་བ་ཞིག་ལས་རྒྱུ་ཞེས་བཤད་པ་ཡིན།/
    >>I said if I do this, I will build permanent architecture./
    >>我说我要做这个事情的话必须做永久性的建筑。/
  • >>ཡིན་གཅིག་མིན་གཉིས་ས་ཡང་ཉོ་དགོས།/
    >>[We] must buy the land,/
    >>必须把地买下来,/
  • >>ངེས་པར་དུ་ཡུན་རིང་དུ་གནས་ཐུབ་པའི་ཁང་བ་ལས་དགོས།/
    >>and we must build permanent architecture./
    >>必须做永久性的建筑。/
  • >>ཐོག་མར་ངས་ཁང་བཟོ་འདི་གནས་འདི་རུ་ཚབ་མཚོན་རང་བཞིན་ཅན་གྱི་ཁང་བཟོ་ཞིག་ཏུ་གཏོང་རྒྱུ།/
    >>Firstly, I have to make the architecture iconic./
    >>首先,我要让这个建筑在这个地方变成一个标志性的东西。/
  • >>ངས་ནན་ཏན་སྒོས་ཁང་བཟོ་འདི་ལས་པའི་རྒྱུ་མཚན་ནི།/
    >>Why am I serious about this architecture,/
    >>我很认真地做这个建筑是因为,/
  • >>དེ་ས་འདི་རུ་ཐིམ་དགོས། ས་འདིའི་ཆ་ཤས་ཤིག་ཏུ་འགྱུར་དགོས།/
    >>is that it is fused to this place, it is part of the landscape./
    >>它要融合到这个地方去,变成这个地方的一部分。/
  • >>ད་དུང་ཁང་བཟོ་འདིས་མཐའ་འཁོར་གྱི་མི་རྣམས་ལ།/
    >>Plus [traditional] architecture influences people around it,/
    >>而且呢,这个建筑要对周围的村庄的人民,民众,/
  • >>བསམ་བློའི་སྟེང་ནས་ཤན་ཤུགས་ཐེབས་དགོས།/
    >>It has an effect on [people's] mentality./
    >>要在思想上要有影响。/
  • >>གཞན་གྱིས་བལྟས་མ་ཐག་ཏུ་ཁང་བ་འདི་ལས་པ་ཧ་ཅང་ཡག་སྙམ།/
    >>People look at [a traditional] house and think it is good,/
    >>人家一看这个房子盖得那么好,/
  • >>ད་ལྟ་ང་ལ་ད་དུང་ཆ་རྐྱེན་མེད།/
    >>I don't have that condition now./
    >>唉,现在我没有条件,/
  • >>ཡིན་ཡང་རྗེས་མར་ང་ལ་ཆ་རྐྱེན་ཡོད་དུས་ངས་ཀྱང་ཁང་བ་འདི་ལྟར་ལས་བསམ།/
    >>I should build in a traditional style when the conditions are right./
    >>但是下次我有条件的时候我应该把房子盖成这样。/
  • >>ད་དུང་ངེས་པར་དུ་ས་གནས་ཀྱི་རིག་གནས་ལ་བརྩི་འཇོག་ཡོད་པའི་སྒོ་ནས་ལས་དགོས།/
    >>Plus, it has to be built with respect for local culture./
    >>而且呢,一定是要尊重当地的文化的前提来作。/
  • >>དེ་བས་རྗེས་ནས་ང་ཚོས་ཕར་བཤད་ཚུར་བཤད་བྱས་ཏེ། མཐའ་མཇུག་གྲོས་ཐོག་ཏུ་བབས་ནས།/
    >>So after much discussion, we ultimately came to an agreement./
    >>所以,后来我们又谈来谈去,最后达成一致。/
  • >>རྗེས་སུ་མངོན་འགྱུར་བྱུང་སོང་།/
    >>It eventually worked out./
    >>后来实现了。/
  • >>ཉིན་དེར་ངས་རང་གི་རྒྱབ་ལྗོངས་བཤད་དུས།/
    >>When I was talking about my background the other day,/
    >>那天我在下面讲我的背景的时候,/
  • >>ཁྱེད་ཚོར་བརྙན་གཟུགས་བསྟན་པ་མ་ཡིན་ནམ།/
    >>Didn't I show you a ppt?/
    >>不是给你们看了PPT吗?/
  • >>ཚང་མ་དེ་འདྲ་རེད། གཅིག་ནི་ས་གནས་རེ་རེའི་རིག་གནས་ལ་བརྩི་འཇོག་བྱེད་པ།/
    >>All are like this. One has to respect local culture./
    >>所有的都是这样的。一个就是尊重每个地方的文化。/
  • >>ཁང་བཟོ་དང་མཛེས་རྒྱན། ད་དུང་དེའི་ནང་དུ་འདུས་པའི་རིག་གནས།/
    >>The architecture and decor all reflect local culture./
    >>所有的建筑,装饰,包括里面的文化,/
  • >>གཙོ་བོ་ནི་ནུས་ཚོད་ཀྱིས་ས་དེའི་རིག་གནས་ཅི་འདྲ་ཞིག་ཡིན་པ་དེ་ཕྱིར་མངོན་རྒྱུ་དེ་རེད།/
    >>Most important is to display what the local culture is./
    >>主要是尽可能地体现出那个地方的文化是什么。/
  • >>ཡང་ན་མི་རིགས་འདིའི་རིག་གནས་ནི་ཅི་འདྲ་ཞིག་ཡིན་པ།/
    >>Or what is this group's culture?/
    >>或者是这个民族的文化是什么?/
  • >>དེ་བས་ངས་ལས་པ་ཕལ་ཆེར་འདི་འདྲ་ཞིག་རེད།/
    >>Probably this is what I am doing./
    >>那么这大概就是我做得事情吧。/
  • >>ངས་ཀྱང་དོན་དག་ཡ་མཚར་བ་ཞིག་ལས་མེད་ན་ཐང་།/
    >>Perhaps I didn't do anything amazing./
    >>可能我也没有做到什么特别精彩的事情。/
  • >>གོང་དུ་ཁྱོད་ཚོས་ང་ལ་བཤད་དུ་འཇུག་བསམ་ནི།/
    >>What you wanted me to talk about is,/
    >>刚才你们需要我说的一点就是,/
  • >>མི་རིགས་ལ་ཅིག་བཤད་ན་བསམ་ཡོད་ན་ཐང་། མི་རིགས་འདི་ལ་བཤད་བསམ་པ་ནི། འདིའི་སྐོར་ལ་ང་རང་ཉིད་ཀྱིས་འདི་ལྟར་བསམ།/
    >>probably something about [impacts on] the Tibetan ethnic group. This is my thought.
    >>可能对整个民族说到什么。对这个民族要说的事情,这个呢,我自己是这么感受的。/
  • >>ཕལ་ཆེར་ང་རང་ལོ་ཉི་ཤུའི་ནང་དུ་ཡིན་དུས། ལོ་ཉི་ཤུ་ཉེར་གཉིས་ཉེར་གསུམ་ཡིན་དུས། དེའི་སྐབས་དེར་དྲན་ཚུལ་འགའ་ཡོད་མྱོང་།/
    >>Probably, when I was in my twenties--twenty two or twenty three--I had strong ideas, /
    >>大概我在二十几岁的时候,二十二三岁的时候,那个时候有过一些强烈的想法/
  • >>འདུ་ཤེས་ཡོད་མྱོང་། ངས་བསམ་པར། ངས་བསམ་པར་སངས་རྒྱས་ཆོས་ལུགས་ནི།/
    >>I had some strong awareness; I thought, is this because of Tibetan Buddhism?
    >>有过一些强烈的意识,我就觉得,哎呀,我觉得是不是藏传佛教?/
  • >>ངས་བསམ་པར་སངས་རྒྱས་ཆོས་ལུགས་བོད་དུ་དར་རྗེས།/
    >>I think after Tibetan Buddhism or Buddhism came to Tibet,/
    >>我觉得藏传佛教或者是佛教进入到西藏以后,/
  • >>དེ་རྗེས་བོད་ཀྱི་རིག་གནས་ཡོངས་རྫོགས་ལ་འགྱུར་བ་ཐེབས་སོང་།/
    >>Tibetan culture totally changed./
    >>然后改变了整个藏族的文化,/
  • >>མཐའ་མཇུག་མི་རིགས་འདིའི་འགྲན་སྡུར་གྱི་ནུས་པ་ཇེ་དམའ་རུ་སོང་།/
    >>Eventually it led to this ethnic group's competitive strength decreasing./
    >>最终导致了这个民族的竞争力减退。/
  • >>མི་རིགས་འདིའི་འགྲན་སྡུར་གྱི་ནུས་པ་ཇེ་དམའ་རུ་སོང་།/
    >>This ethnic group's competitive strength decreasing./
    >>这个民族的竞争力减退,/
  • >>དེ་ནས་མི་རིགས་འདིའི་ནུས་ཤུགས་ཉམས་དམས་སུ་བཏང་།/
    >>Then, it weakened this ethnic group's power./
    >>然后呢,弱化了这个民族的力量。/
  • >>དེ་རྗེས་དེ་ལྟར་གྱུར་བ་ནི་སངས་རྒྱས་ཆོས་ལུགས་རེད་བསམ།/
    >>As a result, it is because of Tibetan Buddhism,/
    >>随后,其实导致了是因为藏传佛教,/
  • >>མི་རིགས་འདི་སྟོབས་མེད་ཉམས་ཆུང་དུ་གྱུར།/
    >>That this ethnic group became weak and small./
    >>这个民族变得弱小。/
  • >>ཡང་གཅིག་བཤད་ན་སངས་རྒྱས་ཆོས་ལུགས་ཀྱི་མི་རིགས་འདི་ཕྱིར་འཐེན་བྱས་བསམ།/
    >>Tibetan Buddhism made this ethnic group lag behind./
    >>也就是藏传佛教延误了这个民族。/
  • >>ང་རང་ལོ་ཉི་ཤུ་ཉེར་གསུམ་ཉེར་བཞིའི་སྐབས་སུ་བསམ་ཚུལ་འདི་འདྲ་ཡོད་མྱོང་།/
    >>I had this kind of thinking when I was twenty three or twenty four./
    >>我在二十三四岁的时候有过这样的很明确的想法。/
  • >>ཡིན་ཡང་རིམ་བཞིན། ལྷག་པར་དུ་༡༩༩༦ལོར།/
    >>But gradually, especially in 1996 as I remember,/
    >>但是慢慢慢慢地,特别是,我记得是1996年的时候,/
  • >>༡༩༩༦ལོར་པན་ཆེན་སྐུ་ཕྲེང་བཅུ་བ་ང་ཚོའི་བདེ་ཆེན་དུ་ཕེབས་བྱུང་།/
    >>Panchen Rinpoche came to Dechen in 1996,/
    >>1996年的时候十世班禅大师到我们家乡迪庆来,/
  • >>ངའི་མིང་འདི། པདྨ་རྡོ་རྗེ་ཟེར་བའི་མིང་འདི།/
    >>Including my name, Pema Dorjee,/
    >>包括我的名字,我的白玛多杰这个名字,/
  • >>༡༩༩༦གི་ལོ་སྟེ་ང་རང་ལོ་ཉི་ཤུ་ཉེར་གཉིས་ཀྱི་སྐབས་སུ།/
    >>in the year 1996 when I was aged 22,/
    >>就是那年,1996年的时候,在我22岁的时候,/
  • >>པན་ཆེན་རིན་པོ་ཆེ་ཡིས་ང་ལ་གནང་བ་ཡིན།/
    >>Panchen Rinpoche gave [my name] to me,/
    >>班禅大师给我的,/
  • >>བོད་ཀྱི་མིང་འདི་གནང་བ་ཡིན།/
    >>gave [me] this Tibetan name,/
    >>取的这个藏族名字,/
  • བཅར་འདྲི་མཁན། Interviewer 访问者
    སྔོན་གྱི་མིང་ཅི་ཡིན།/
    What about your previous name?/
    之前的名字呢?/
  • པདྨ་རྡོ་རྗེས། Pema Dorjee
    སྔོན་ལ་གཅེས་མིང་མ་གཏོགས་མེད།/
    There was only a short name before./
    >>白玛多吉:之前只有小名。/
  • >>ཁྱིམ་ནས་འབོད་པའི་གཅེས་མིང་དེ་འདྲ།/
    >>A short name that was used at home./
    >>就是那种家里叫得小名。/
  • >>མིང་ངོ་མ་མེད།/
    >>I don't have a real name./
    >>没有真名。/
  • >>མིང་ངོ་མ་རྒྱ་མིང་མ་གཏོགས་མེད།/
    >>My real name is my Chinese name./
    >>真名或真实的名字是汉族名字。/
  • >>རྒྱུ་མཚན་ནི་ལོ་རབས་དེའི་སྐབས་སུ་ས་འདིའི་མི་མང་པོ་ཞིག་ལ།/
    >>Because many people during those years,/
    >>因为这个地方有很多人在那个年代,/
  • >>ཕལ་ཆེར་ལོ་རབས་དྲུག་ཅུ་དང་བདུན་ཅུའི་ནང་རེད། མིང་ངོ་མ་མང་པོ་ཞིག་རྒྱ་མིང་རེད།/
    >>around in the sixties, many of our real names are Chinese names./
    >>大概也就是六十年代吧,有很多真实的名字都是汉族名字。/
  • >>༡༩༩༦ལོར་པན་ཆེན་རིན་པོ་ཆེ་གནས་འདིར་སླེབས་རྗེས། དེའི་སྟབས་ཀྱིས། ང་ལ་མཚོན་ན་དེ་ནི་འཕྲུལ་སྣང་འདྲ་ཞིག་རེད།/
    >>After Panchen Rinpoche came here in 1996--truly it was impressive--imaginary, or like a fantasy.
    >>那么1996年班禅大师来这儿以后,真是这种感染,对于我来说好像有种幻想的感觉/
  • >>ངས་བསམ་ན་ཕལ་ཆེར་རྒྱལ་ནང་གི་མི་མང་པོ་ཞིག་དེ་ལྟར་ཡིན་པ་འདྲ།/
    >>I think it was the same for many people inside the country./
    >>我想对于国内的很多人都这样。/
  • >>ཁྱོད་ཚོ་ཅུང་ཙམ་ལོ་ཆུང་ཡིན་པ་འདྲ།/
    >>Probably you are younger./
    >>你们的年龄可能比较小。/
  • >>ངའི་ན་ཚོད་དང་ཅུང་ཆེ་བའི་མི་ཚང་མ་དེ་འདྲ་རེད།/
    >>People my age or a little older ones are the same./
    >>像我这样的年龄和更大一点的年龄都是。/
  • >>༡༩༩༥་དང་༡༩༩༦། ༡༩༩༧་སོགས་ལ་རིན་པོ་ཆེ་ཁོང་ཉིད་བོད་ཀྱི་ས་ཆ་མང་པོར་ཕེབས།/
    >>Rinpoche visited many places in 1995, 1996, and 1997,/
    >>那时95年,96年,97年大师他去了很多藏族地方,/
  • >>གླུ་བུར་དུ་མི་རིགས་འདིའི་གཉིད་ནས་བསྡད་ཡོད་པའི་ཆ་དེ་སད་དུ་བཅུག་པ་འདྲ།/
    >>Some sleeping part of this ethnic group was awakened all at once./
    >>一下子把这个民族的沉睡的这种东西开始唤醒了,/
  • >>དུས་དེ་ནས་བཟུང་ངས་རིམ་བཞིན་ཡང་བསྐྱར་བསམ་བློ་གཏོང་མགོ་བརྩམས།/
    >>After that, I started thinking again,/
    >>然后那个时候开始我慢慢开始重新思考,/
  • >>དེ་རྗེས་སློབ་སྦྱོང་ཡང་བྱེད་མགོ་བརྩམས། སློབ་སྦྱོང་བྱས།/
    >>and started learning, learning all the way./
    >>然后也开始学习,一直学习,/
  • >>ངས་བསམ་ན་ཕལ་ཆེར་༢༠༠༠ལོའི་སྔ་རྗེས་སུ་སླེབས་དུས།/
    >>I think it was around 2000,/
    >>我觉得到了2000年前后的时候,/
  • >>ང་ལ་སློབ་སྦྱོང་གི་ཐོག་ནས་ཡར་སྐྱེད་བྱུང་སོང་།/
    >>I truly had some improvement on study,/
    >>我真的在学习上有些突破,/
  • >>ངས་རིག་གནས་འདིའི་ཡར་མཚར་བའི་ཆ་མང་པོ་ཞིག་ཤེས་སོང་།/
    >>I learnt some amazing aspects of this ethnic group's culture./
    >>我学到了一些这个民族文化的真正的最精彩的东西。/
  • >>ཡར་སྐྱེད་ཆེན་པོ་ཞིག་རེད། དེ་ནས་རིམ་བཞིན་ཤེས་སོང་བ་ནི།/
    >>Moreover it was a breakthrough and I gradually became aware of something,/
    >>而且是一个突破,然后慢慢地反过来意识到/
  • >>ང་ཚོར་ཅི་ཞིག་ཡོད་ཟེར་ན། ང་ཚོ་བོད་མི་ལ་ཅི་ཞིག་ཡོད་ཟེར་ན།/
    >>Actually what do we have? What do our Tibetans have?/
    >>其实我们有什么,我们藏族人有什么?/
  • >>ངས་བསམ་ན་ང་ཚོ་བོད་མི་ལ་ཡོད་པའི་ཡ་མཚར་ཅན་གྱི་དངོས་པོ་དེ་ཅི་རེད་ཟེར་ན་རང་གི་རིག་གནས་རེད།/
    >>I think something amazing is that Tibetans have their culture./
    >>我觉得藏族人有着最精彩的东西就是自己的文化。/
  • >>ད་དུང་རིག་གནས་འདིའི་ནང་དུ་ཆེས་ཡ་མཚར་བ་ནི་ཅི་རེད་ཟེར་ན།/
    >>What is the most amazing thing in this culture?/
    >>而这个文化里最精彩的又是什么呢?/
  • >>བོད་བརྒྱུད་ནང་བསྟན་རེད།/
    >>It is the culture of Tibetan Buddhism./
    >>就是藏传佛教的文化。/
  • >>ངས་བསམ་ན་གཅིག་ནི་རིག་གནས་འདི་ཡོད་པའི་སྟབས་ཀྱིས།/
    >>I think one [aspect] is because of [Buddhist] culture,/
    >>我觉得一个是因为有了这个文化,/
  • >>ང་ཚོའི་མི་རིགས་འདི་ད་གཟོད་ཅུང་ཆ་ཚང་བའི་སྒོ་ནས་ད་བར་དུ་གནས་ཐུབ་སོང་།/
    >>We were able to better maintain it till now./
    >>我们这个民族才能比较完整地保持到今天。/
  • >>རིག་གནས་འདིའི་སྟབས་ཀྱིས་རེད།/
    >>It is because of this culture./
    >>是因为这个文化的关系。/
  • >>དེ་ལྟར་མ་ཡིན་ཚེ་སྔ་མོ་ནས་འགྱུར་ཡོད་ནའང་ཐང་།/
    >>Otherwise, probably it is already changed./
    >>否则,也许早就已经改变了。/
  • >>གལ་ཏེ་རིག་གནས་འདི་ནང་དུ་ཡོང་མེད་ཚེ། གལ་ཏེ་སངས་རྒྱས་ཆོས་ལུགས་ནང་འདྲེན་བྱས་མེད་ཚེ།/
    >>If this culture didn't come; if Buddhism didn't come,/
    >>如果没有这个文化进来,如果没有佛教进来,/
  • >>མཐའ་མཇུག་རིག་གནས་དེ་སངས་རྒྱས་ཆོས་ལུགས་ཀྱི་རིག་གནས་ཀྱི་ནང་དུ་ཚུད་མ་ཐུབ།/
    >>Culture cannot be fused into Tibetan Buddhism culture./
    >>最后文化不能融合成藏传佛教的文化。/
  • >>ངས་བསམ་ན་མི་རིགས་འདི་ཕལ་ཆེར། ཆ་ཚང་བོ་དེ་འདྲ་ཡིན་རྒྱུ་མ་རེད།/
    >>I think for this ethnic group, it is probably impossible./
    >>我觉得这个民族可能,整体就不可能。/
  • >>ད་ལྟའི་འདི་འདྲའི་ཆ་ཚང་ཞིག་མིན་ནའང་ཐང་།/
    >>Probably, it would not be as complete as it is now./
    >>也许不像现在这样还完整地存在。/
  • >>དེའི་མི་ཚད་ངའི་བསམ་པར་མི་རིགས་འདིའི་མ་འོངས་པར་ཧ་ཅང་རེ་བ་འདུག་བསམ།/
    >>In addition, I think this ethnic group's future is hopeful./
    >>另外呢,我觉得这个民族的未来是特别有希望的。/
  • >>ཧ་ཅང་རེ་བ་ཡོད་པར་ང་ལ་ཡིད་ཆེས་ཡོད།/
    >>I think it is certain and very hopeful./
    >>我相信一定,而且特别有希望。/
  • >>ངས་ཡིད་ཆེས་བྱེད་ཐུབ་པའི་རྒྱུ་མཚན་ཅི་རེད་ཟེར་ན།/
    >>Why do I dare to believe./
    >>为什么我敢相信呢。/
  • >>རེ་བ་ཡོད་པའི་རྒྱུ་མཚན་ཅི་རེད་ཟེར་ན་ང་ཚོར་ཡ་མཚར་བའི་རིག་གནས་ཡོད།/
    >>It is very hopeful, because we own such an amazing culture./
    >>它特别有希望是因为我们拥有这么精彩的一个文化。/
  • >>དེ་བས་ངས་ཕྱིར་འདང་བརྒྱབ་ན།/
    >>Therefore, I think about it again,/
    >>所以呢,我现在返回来想,/
  • >>དོན་དངོས་སུ་བོད་མི་རེ་རེའི་སེམས་ལ་ཕལ་ཆེར་རང་འགུལ་གྱིས། ཐོག་མར་དོན་དག་ཆེན་པོ་ཞིག་ལ་འདང་མ་རྒྱག/
    >>Actually, probably every Tibetan should automatically, firstly, not think about something big,/
    >>其实每个藏族人都可能要自觉地,首先不要想什么大的事情,/
  • >>ཡིན་ཡང་ངས་བསམ་ན་ཆེས་རྨང་གཞི་ནི་རང་གི་རིག་གནས་དེ་ཅི་ཞིག་ཡིན་པ་བསླབ་དགོས།/
    >>but I think the basic thing is to study about what our own culture is./
    >>但是我觉得最基本的要去学习自己的文化是什么。/
  • >>ངས་སྔོན་ལ་བཤད་པའི་ང་རང་ལོ་ཉི་ཤུ་དང་ཡང་ན་ལོ་ཉེར་གཉིས་ཀྱི་སྔ་རྗེས་སུ།/
    >>I just mentioned that when I was twenty or twenty two years old./
    >>我刚才说的二十岁或者二十二岁前后的我。/
  • >>ངའི་དྲན་ཚུལ་འདྲ་བ་མ་རེད། རྗེས་སུ་དཔེར་ན། ལོ་ཉི་ཤུ་ཕར་ཞོག ལོ་སུམ་ཅུ་དང་ཡང་ན་སུམ་ཅུ་ལྷག/
    >>My ideas were different. After that, not mentioning twenty years old, thirty years old or in thirties,/
    >>我的想法就不一样。之后比如说,不要说是二十岁,三十岁或者三十多岁,/
  • >>ཡང་ད་ལྟའི་བོད་མི་མང་པོ་ཞིག/
    >>or there are still many people,/
    >>或者是现在还有很多藏族人,/
  • >>ད་ལྟ་བོད་མི་ཚོས་སངས་རྒྱས་ཆོས་ལུགས་སྦྱངས་མཁན་ཧ་ཅང་མང་ཟེར།/
    >>who would say there are many Tibetans are learning Buddhism,/
    >>会说现在藏族人学佛教的人太多了,/
  • >>མི་མང་པོ་ཞིག་གིས་དེ་ལྟར་བསམ། བོད་མི་མང་པོ་ཞིག་གིས་སངས་རྒྱས་ཆོས་ལུགས་སྦྱང་བཞིན་ཡོད་ཅེས།/
    >>Many people think, Tibetans have enough people learning Buddhism,/
    >>很多人认为,藏族已经有足够的人在学佛教,/
  • >>དེ་ལས་ལྷག་པ་ཞིག་གིས་སྦྱང་དགོས་དོན་མེད་ཅེས།/
    >> there is no need for more people to study it./
    >>没有必要再有人去学佛教,/
  • >>མི་དེ་ལས་མང་བ་ཞིག་གིས་ཚན་རིག་སྦྱང་ན་ལེགས་ཞེས།/
    >>[We] need more people to study about science./
    >>而是更多的人要去学科学,/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say./
    >>你说呢,/
  • >>ངས་བསམ་ན་མི་མང་པོ་ཞིག་གིས་དེ་ལྟར་བསམ། མི་མང་པོ་ཞིག་གིས་དེ་ལྟར་རྩོད་པ་མེད།/
    >>I think many people think this way. Many people are arguing this./
    >>我想有很多人是这么想的。有很多人在这么争论。/
  • >>ཉུང་མཐའ་ཡང་རྒྱལ་ནང་ན་དེ་འདྲའི་རྩོད་གླེང་འདུག/
    >>At least there is this kind of argument inside the country./
    >>至少在国内有这样的争论。/
  • >>ཡིན་ཡང་ངས་བསམ་ན་དེ་འདྲ་མ་རེད། ང་ཡང་སྔོན་ཆད་བསམ་ཚུལ་འདི་ལ་འཐད་པ་བྱུང་མྱོང་། ཡིན་ཡང་ངས་ད་ལྟ་བསམ་ན་དེ་འདྲ་མ་རེད།/
    >>But I think it is not. I used to agree twith that kind of thinking, but now I think it is not like that./
    >>可是我觉得不。我也曾经同意过这样的看法 但是我现在想,不是这样的。/
  • >>ཚན་རིག་སྦྱང་བ་དང་ནང་བསྟན་སྦྱང་བ་གཉིས་འགལ་ཟླ་མ་རེད།/
    >>Studing science and Buddhism don't contradict./
    >>学科学和学佛教是不矛盾的。/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say,/
    >>你说呢,/
  • >>གལ་ཏེ་ཁྱོད་ཀྱིས་མི་རིགས་འདིའི་རིག་གནས་ཤེས་ན། ཚན་རིག་སྦྱང་ན་དེ་དང་འགལ་ཟླ་ཡོད་པ་མ་རེད།/
    >>If you know this ethnic group's culture, it doesn't contradict with learning science./
    >>如果说,你懂得了这个民族的文化。你学科学是没有冲突的。/
  • >>དེར་མ་ཟད་ད་དུང་རོགས་བྱེད་པ་ཁོ་ཐག་རེད།/
    >>Certainly it will be helpful./
    >>而且一定是有帮助的。/
  • >>དེ་བས་ངས་བསམ་ན་གང་ལྟར་ཀྱང་། ང་ཚོས་གསལ་བོའི་སྒོ་ནས་ཤེས་དགོས་པ་ནི། རིག་གནས་འདི་ནི་ང་ཚོས་ལམ་གང་རུང་ཞིག་ཕྱེ་སྤྱད་ཀྱི་ལྡེ་མིག་ལྟ་བུ་རེད།/
    >>I think no matter what, all of us have to know clearly, culture is the key to open any kind of door/
    >>那么我想无论如何,我们大家要清醒地意识到,这个文化才是我们打开任何通道的钥匙。/
  • >>ང་ཚོས་རིག་གནས་འདི་བཀོལ་ནས་ནུབ་ཕྱོགས་འཇིག་རྟེན་གྱི་སྒོ་ཕྱེ།/
    >>We opened the door of the Western world with this key./
    >>我们用这个文化打开了西方世界的大门。/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say./
    >>你说呢。/
  • >>ནུབ་ཕྱོགས་ཀྱི་འཇིག་རྟེན་གྱིས་རིག་གནས་འདི་དང་ལེན་བྱས་ཡོད།/
    >>The Western world has already accepted this culture./
    >>西方世界已经接纳了这个文化。/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say./
    >>你说呢。/
  • >>སྒོ་གཞན་པ་རྣམས་ཀྱང་ལྡེ་མིག་འདི་ཡིས་ཕྱེ་ཐུབ་པ་ང་ལ་ཡིད་ཆེས་ཡོད།/
    >>I believe we can open other doors with this key./
    >>我相信其他的大门我们也能够用这把钥匙打开。/
  • >>ད་དུང་མཐའ་མཇུག་མངོན་འགྱུར་བྱུང་བ་ནི།/
    >>Plus what to accomplish at the end,/
    >>而且最终实现的是,/
  • >>སྒོ་ཕེ་བ་རྐྱང་རྐྱང་ཙམ་མངོན་འགྱུར་བྱུང་བ་མ་རེད། ང་ཚོའི་སྨོན་འདུན་ལེགས་པོ་དེ་མངོན་འགྱུར་བྱུང་བ་རེད།/
    >>It is not only that we accomplished opening the door, our best wishes came true,/
    >>不是说我们仅仅实现了开大门的目的,是实现了我们最美好的愿望,/
  • >>དེ་ནི་མི་དེ་ལས་མང་བ་ཞིག་ལ་རོགས་བྱེད་རྒྱུ་དེ་རེད། ལྷག་པར་དུ་བསམ་བློའི་སྟེང་ནས་མི་ལ་རོགས་བྱེད་པ།/
    >>To help more people, especially help people mentally,/
    >>就是帮助更多的人,特别是在精神上帮助别人,/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say,/
    >>你说呢,/
  • >>ངས་བསམ་ན་འདི་ནི་མི་རིགས་འདི་འམ། མི་རིགས་འདིའི་མི་རེ་རེ་འཚོ་སྡོད་ཀྱི་རིན་ཐང་རེད། /
    >>I think this ethnic group or, the value of existence of every person in this ethnic group, probably it will be a little empty /
    >>我想这就是这个民族也好,这个民族的每个人存在的价值可能也许有点空。/
  • >>ཁྱོད་ཚོར་འདི་འདྲའི་ཚོར་སྣང་ཡོད་མེད་ངས་མི་ཤེས། ངས་བཤད་པའི་སྟོང་བ་དེ།/
    >>I don't know if you have this feeling, what I am saying is something empty,/
    >>我不知道你们有没有这个感触,我说得有点空,/
  • >>ཡིན་ཡང་འདི་ནི་མི་རིགས་འདིའི་ཆེས་ངོ་མཚར་གྱི་དངོས་པོ་དེ་རེད།/
    >>but this is the amazing part of this ethnic group./
    >>但是这一定是这个民族最精彩的东西。/
  • >>ད་དུང་ང་ཚོ་ཡང་ཆེས་བཟང་བའི་མ་རྩ་རེད།/
    >>Plus, we are the best resource./
    >>而且,我们也是最好的资本。/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say./
    >>你说呢。/
  • >>ད་ལྟ་གླིང་ཀ་ཡིན་ན་ཆོག་གི་ང་ཚོའི་མགྲོན་ཁང་ཡིན་ན་ཆོག་གི།/
    >>For example, Lingka or our hotel,/
    >>现在比如说林卡也好,我们酒店也好,/
  • >>རྒྱ་གར་ནས་ཕྱིར་ཡོང་བའི་མི། ཁོ་ཚོ་ཚང་མ་རྒྱ་གར་ནས་ཕྱིར་ཡོང་བ་རེད།/
    >>Many people who came back from India, they are all back from India./
    >>很多印度回来的人,他们都是印度回来的人。/
  • >>རྒྱ་གར་ནས་ཕྱིར་ཡོང་སྟེ་ངའི་གླིང་ག་ན་བྱ་བ་སྒྲུབ་བཞིན་ཡོད།/
    >>People who came back from India are working at my Lingka,/
    >>印度回来在我的林卡工作,/
  • >>ལོའུ་གོ་དང་བདེ་ཆེན་ན་ཡོད་པའི་ལས་མཁན་ཚང་མ་རྒྱ་གར་ནས་ཕྱིར་ཡོང་བ་རེད།
    >>Workers in Lugo and Dechen came back from India./
    >>绿谷工作的,德钦工作的这些都是印度回来的。/
  • >>ཁོ་ཚོ་ཕྱིར་ཡོང་རྗེས་ངས་ཁོ་ཚོར་འདི་ལྟར་བཤད། ང་ཚོས་ཅི་ཞིག་ལས་དགོས་ཟེར་ན།/
    >>I told them when they come back, I told them what we have to do,/
    >>他们回来以后我跟他们说,我说我们要做什么,/
  • >>ང་ཚོས་བྱ་བ་ལེགས་པོ་སྒྲུབ་དགོས། ང་ཚོས་ཉི་མ་རེའི་བྱ་བ་ལེགས་པོར་སྒྲུབ་དགོས། དེ་ནི་མི་རིགས་འདི་ལ་བཞག་པའི་ཆེས་ལེགས་པོའི་བྱས་རྗེས་རེད།/
    >>we have to do things well, we do things well every day, that is the best contribution to this ethnic group./
    >>我们要好好地做事情,我们每天把事情做好,就是对这个民族最好的贡献。/
  • >>དེ་ནས་སློབ་སྦྱོང་བྱེད་དགོས། ང་ཚོས་སློབ་སྦྱོང་ལེགས་པོ་བྱེད་དགོས། ང་ཚོས་དོན་སྙིང་མེད་པའི་བྱ་བ་གཏན་ནས་སྒྲུབ་མི་ཉན།/
    >>And then studies, we have to study well, we can't do things that are meaningless./
    >>然后接下来就要学习,我们要好好学习,我们千万不要去做一些没有任何意义的事情。/
  • >>ལྷག་པར་དུ་སྒོ་ང་བཟུང་ནས་རྡོ་ལ་རྡེག་མི་ཉན། ཁྱོད་ཚོས་དེའི་ནང་དོན་གོ་འམ།/
    >>Don't hit a egg with a stone, do you know what I mean?/
    >>特别是千万不能拿着鸡蛋去砸石头,你们懂这个意思吗?/
  • བཅར་འདྲི་མཁན། Interviewer 访问者
    ཤེས།/
    [I] understand./
    懂。/
  • པདྨ་ཚེ་བརྟན། Padma Dorje 白玛多吉
    སྒོ་ང་ཡིས་རྡོ་ལ་རྡེག་ན་ནང་དོན་ཡོད་དམ།/
    Is it meaningful to hit an egg with a stone?/
    鸡蛋砸石头有什么意义呢?/
  • >>ཁྱོད་ཀྱིས་བཤད་ན།/
    >>What do you say,/
    >>你说呢,/
  • >>ཡང་གཅིག་བཤད་ན་མི་རིགས་འདིའི་རིག་གནས་ནི་དེ་འདྲ་མ་རེད།/
    >>Moreoever, this ethnic group's culture is not like that./
    >>再说,这个民族的文化里不是这样的。/
  • >>མི་རིགས་འདིས་དྲག་ཤུགས་དེ་འདྲ་མི་བཀོལ།/
    >>This ethnic group doesn't promote this kind of violence./
    >>这个民族不提倡这种暴力,你说呢。/